Sunday 30 December 2012

Lawatan Bermaklumat


Anda suka makan telur penyu????
saya tak suka... bukan sb rasa nya...tp sb saya sayang penyuuuu
saya memng nekad x mau mkn telur penyu kerana saya nak lindungi spesis ini
shida mula nekad begini sejak sekolah rendah darjah 4...
teringat lg masa tu ada kempen 'save the turtle'
setiap pelajar sekolah dapat satu buku coloring
all about turtles...
macamana kepupusan turtles berlaku...dan...
salah satu punca kepupusan turtles ialah 
PERMINTAAN TERHADAP TELUR PENYU...
so...i promise to myself... saya x akan makan telur penyu sb jika saya seorg x mkn, sekurang2nya
saya dah selamatkan 3-5biji telur penyu daripada menjadi hidangan saya hanya sekali mkn
kalau mkn 5-6 kali...huhu..sian penyuu...
jom...selamat kan penyuuuuuuuuuu

shida bawak anak2 ke pusat informasi penyu di Rantau Abang
sebagai penutup aktiviti cuti sekolah..
joms..layans picas

premium-beautiful
Faris cam takot jew tgk penyuu..alahiiii

premium-beautiful
Ibu pon excited..kak ara baca information about turtles..

Kakak jd diver...touch the turtle...

Ada pertandingan melukis gambar2 penyu...'karya si kecil'

Anak ibu takut2 nak jugak pegang anak penyu nii

Comel kann....kecikk lagi..sian nya duk sini ..kata zahara


Antara punca penyu mati...terperangkap dalam pukat yg hanyutt di laut

Kakak jd model turtle information centre..hihiii

Nak balik dahhh...

Dah nak balik...bye bye penyu....
nanti kami dtg tgk penyu besar pulak....
maka berakhirlah aktiviti musim cuti akhir tahun 2012..

sampai jupe lg dlm episod jalan2 cuti sekolah...
bye bye



2 comments:

  1. Wah. Mane nim tcr? Dulu dieyla suke gak mkn telur penyu. tapi sekarang x lagi. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni kat Rauntau Abang jew dila syg...hihiiii...bagus2...we do small act..but it surely helpd the turtle :)

      Delete

Tanpa komen anda, siapalah Shida. Please leave your comment here.